Algemene voorwaarden

Bij het boeken van je reis ga je akkoord met onze voorwaarden.

We zullen in het kort uitleggen wat deze voorwaarden inhouden. Een uitgebreide uitleg vind je wat verder op deze pagina. Lees alsjeblieft de voorwaarden goed door voor je de reis boekt. Bij vragen over de voorwaarden kun je altijd mailen of bellen met ons!

Onze voorwaarden in het kort:

  1. Indien je boekt ga je akkoord met onze voorwaarden, dit houdt in dat je na (aan)betaling niet kosteloos kunt wijzigen of annuleren.
  2. Mocht er sprake zijn van lichamelijke klachten, fysiek dan wel geestelijk dient dat voor de boeking worden gemeld per mail.
  3. Als er een klacht is tijdens de reis dient deze direct gemeld te worden aan de reisleiding.
  4. Mocht er sprake zijn van een derde partij in de reis, gelden de reisvoorwaarden van die partij. Denk hierbij aan de activiteiten die we inkopen bij andere organisaties zoals kanoën of de walvissafari.
  5. Garanties

Definitieve Boeking

Indien je bij Local Adventures, registernaam LAdventures.ehf een reis boekt ga je akkoord met het volgende:

  • Ik ga ermee akkoord dat deze boeking definitief wordt ingeboekt onder de aankoopvoorwaarden van Ladventures.ehf en tevens de reisvoorwaarden van eventuele derde partij(en)

Als je deze voorwaarden accepteert en de aanbetaling plaatst is je boeking definitief.

Wij moeten namelijk inkopen bij de partijen die onze activiteiten aanbieden en tevens de vliegtickets inkopen. Daardoor is het niet mogelijk om je boeking te annuleren of te wijzigen. Geef in het boekingsformulier duidelijk aan wat je naam is en de naam die op je paspoort staat of ID kaart.

Let op, voor IJsland moet je reisdocument nog minimaal 3 maanden geldig zijn bij thuiskomst.

Wijzigingen en kosten

Je komt er achter dat je iets verkeerd hebt ingevuld in het boekingsformulier, dat kan natuurlijk gebeuren. Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op zodat we dit kunnen wijzigen. Wijzigingen qua data zijn vanwege inkoop vliegtickets niet mogelijk. Echter, aangezien wij de tickets vaak op een latere data bestellen kan dit in bepaalde gevallen wel. Ook hiervoor geldt, neem meteen contact met ons op. Naast de flexibele kosten van de wijziging, bijvoorbeeld de extra kosten wijziging vliegticket(s) rekenen we € 50,- administratiekosten bij wijziging van de reeds geboekte reis.

Annuleren 

Je hebt je (aan)betaling gedaan maar door omstandigheden kun je niet mee op reis, wat dan? Dit is vrijwel geheel afhankelijk van je reis en/of annuleringsverzekering.  De verantwoording ligt hierbij voor de verzekeringsmaatschappij en niet bij Ladventures.ehf. Eventuele terugbetaling van de aanbetaling of reissom lopen via de verzekeringsmaatschappij en niet direct via ons. We raden je daarom aan naast de verplichte reisverzekering ook een annuleringsverzekering af te sluiten. Zie hiervoor het kopje verzekeringen. Neem wel per ommegaande contact met ons op indien je door omstandigheden niet mee kunt gaan!

Indien je door omstandigheden niet mee kunt gaan op reis betalen we, mits op tijd aangegeven, een gedeelte van je reissom terug. Zie de hier onderstaande voorwaarden.

Annulering door reiziger

Indien een overeenkomst door de reiziger wordt geannuleerd, brengt de reisorganisator de reiziger naast eventueel gemaakte kosten voor de reiziger, de verschuldigde boekingskosten en verzekeringen, de volgende annuleringskosten in rekening:

tot 8 weken voor de vertrekdag: de reiziger betaalt de aanbetaling.

8 tot 6 weken voor de vertrekdag: de reiziger betaalt 50% van de reissom.

6 tot 4 weken voor de vertrekdag: de reiziger betaalt 75% van de reissom.

Vanaf 4 weken voor de vertrekdag: de reiziger betaald de volledige reissom.

Annuleringen buiten kantooruren en in het weekend worden geacht te zijn verricht op de eerstvolgende werkdag.

Het omboeken van een reis naar een andere vertrekdatum wordt in beginsel gezien als een annulering door de reiziger. Het is de verantwoordelijkheid van de reiziger om tijdig in overleg te treden met ons. Bij een omboeking zullen naast administratiekosten, minimaal de reeds voor de reiziger gemaakte kosten in rekening worden gebracht.

Annulering door Corona maatregelen

Wanneer je bij ons een reis boekt vragen we je om direct na boeking een reisverzekering af te sluiten, tenzij je een doorlopende reisverzekering hebt. Indien je boekt en IJsland staat op Code geel of groen is je reis veelal verzekerd en dit is zeker het geval met een annuleringsverzekering.

Zoek daarom eerst uit wat er precies uitgekeerd wordt door je verzekering in het geval dat je reis door eventuele nieuwe Corona-maatregelen niet door gaat. Indien je reisverzekering niet het hele bedrag dekt vullen wij het bedrag aan minus de administratiekosten van €50,- met een maximum van €1000,- per geboekte reis.

Stel je boekt de binnenlandreis van €2695,- en door een nieuwe variant van het virus gaat alles wederom op slot. Je reisverzekering betaald 70% hiervan uit, ofwel €1886,50 dan krijg je van ons dus nog €808,50 minus administratiekosten = €758,50 terug.

Besluit je om een andere keer mee te gaan is een voucher natuurlijk ook mogelijk, dan vervallen tevens de administratie kosten en krijg je in bovengenoemd voorbeeld dus een tegoed van €808,50.

Annulering door de reisorganisator

De reisorganisator is gerechtigd een reis te annuleren indien het minimumaantal reizigers voor een reis niet behaald is. Bij reizen van 10 dagen of langer krijgt de reiziger uiterlijk 14 werkdagen voor vertrek bericht. Bij reizen korter dan 10 dagen krijgt de reiziger uiterlijk 7 werkdagen voor vertrek bericht.

In voorkomende gevallen kijkt de reisorganisator of er een plaats beschikbaar is op de reis van de door de klant aangegeven tweede voorkeur. Het is logisch dat een eventueel verschil in de reissom door de klant wordt betaald of door de reisorganisator wordt gerestitueerd. Als de tweede voorkeur niet meer beschikbaar is, zal de reisorganisator de reeds betaalde reissom restitueren.

Lichamelijke of medische aspecten

Indien je medische, fysieke of lichamelijke klachten hebt, ben je verplicht dit aan ons door te geven voor je de boeking maakt. Indien blijkt dat de reis te uitdagend voor je is om welke redenen dan ook zijn eventueel voortkomende kosten niet op ons terug te berekenen. Voorbeeld 1: Door een burnout of psychische klachten vanwege bijvoorbeeld je werk ben je eigenlijk niet in staat om in een groep te functioneren waardoor het groepsbelang in gevaar komt. Dan is het beter om je reis af te breken of op eigen houtje verder te reizen. Kosten die hieruit voortkomen zijn voor jezelf en niet voor Ladventures.ehf. Voorbeeld 2: Doordat je net voor vertrek je pols hebt gebroken kun je niet deelnemen aan een aantal aspecten van het programma van de reis. Je kunt dan wel mee, maar kosten die door ons gemaakt zijn bij een derde partij zijn niet restitueerbaar.

Klachten

Heb je tijdens de reis een klacht? Dan ben je verplicht dat aan de reisleiding te melden. Mocht dit voorkomen en je komt er samen niet uit vul je met de reisleiding een klachtenformulier in. Heb je tijdens je reis geen melding gemaakt van je klacht zijn wij niet verplicht deze in behandeling te nemen.

Verzekeringen

Dit is wellicht het belangrijkste van onze voorwaarden wanneer je een reis boekt met ons. Een gewone reisverzekering is verplicht! Lees altijd je verzekering goed door. Wil je bijvoorbeeld gaan duiken (ja, dat kan op IJsland!) lees dan goed of de verzekering ook dat dekt indien er tijdens die activiteit iets gebeurt. Hetzelfde geldt voor de sneeuwscooter trip in de winterreis. Zonder reisverzekering zijn kosten voor eigen rekening. Het vooraf annuleren van een vakantie gaat meestal niet bij een standaard reisverzekering. Uiteraard zijn er bepaalde voorwaarden van toepassing bij annuleren. We raden je aan daarom je reisverzekering goed te checken!

Indien je een annuleringsverzekering af wilt sluiten op je reis is het vrijwel bij iedere verzekeringsmaatschappij zo dat je dat binnen 7 dagen na het boeken van de reis hebt gedaan!

Dan kun je annuleren als je bijvoorbeeld bent ontslagen, je een nieuwe baan hebt waardoor je op je reisdatum niet mee kunt gaan. Je een huis toegewezen krijgt. En uiteraard in het geval van overlijden of ernstige ziekte van een 1e of 2e graads familielid of op medisch advies van je huisarts.

De Europeesche heeft een aantal verzekeringen waar we je op willen wijzen:

  • De algemene voorwaarden van de Kortlopende Reisverzekering vind je hier.
  • De algemene voorwaarden van de Kortlopende Annuleringsverzekering vind je hier.
  • De algemene voorwaarden van de Doorlopende verzekering voor reizen vind je hier.

Garanties

Zoals in Nederland veel reisorganisaties zijn aangesloten bij het ANVR en SGR zijn wij als bedrijf gevestigd op IJsland aangesloten bij de https://www.ferdamalastofa.is (Icelandic board of tourism) wat in grote lijnen op hetzelfde neerkomt. Zij staan garant in geval van het niet nakomen van onze verplichtingen of in het onwaarschijnlijke geval van een faillissement. Op de website kun je daar meer over lezen en onze inschrijving inzien. Onze handelsnaam is LAdventures.Ehf met inschrijfnummer 2019-023.

en_GBEnglish